Surfing

DSC_0311.jpgAuf dem Eisbach surfen ist kein Geheimtipp mehr: in jedem Guide kann man darüber lesen. Um so mehr habe ich mir schon immer gewünscht, einen von den Jungs mal portraitieren zu dürfen. “Ich habe in Spanien und Kalifornien gelebt. Da ist das Surfen auf dem Eisbach natürlich schon was anderes, aber es ist eine tolle Alternative, wenn man nicht am Meer leben kann. Das Surfen ist eine Lebenseinstellung. Da gehört mehr als nur das Board dazu.”

Und dann kam der tollste Spruch: als ich mich verabschiedet habe mit den Worten “Danke, Du hast mir einen Traum erfüllt.” kam nur kurz und trocken zurück: “Ach, das höre ich imemr mal wieder nachts.” Viel Spaß noch in München.


Surfing on the Eisbach is not a secret anymore: it is now listed in all guide books. All the more I always wanted to portrait one of the surfers. “I lived in Spain and California. After that it is not the same to ride the Eisbach but it is a wonderful alternative if you can’t live by the sea. And surfing is more than just a board. It is a way of living.”

Well, and then he topped it all: after I said goodbye and thanked him with the words “You mad a dream to become true.” he answered dryly: “This is what I hear in the nights every now and than.” Have fun in Munich!

One Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s