Life

Juice.JPG“Eigentlich bin ich gelertner Bäcker und hab erst mal die Bäckerei von meinem Vater übernommen. Aber wegen Allergien ging das irgendwann nicht mehr. Danach habe ich sehr lange in der Fitnessbranche gearbeitet. Das ist ein echter Knochenjob und ab 50 ging es einfach nicht mehr körperlich. Wahrscheinlich hätte ich einfach mehr auf Ausbildung setzen müssen. Jetzt arbeite ich hier auf dem Viktualienmarkt und wir verkaufen frisch gepresste Säfte. Das macht echt Spaß und man ist viel unter Leuten. Wenn es keinen Spaß machen würde, würde ich es nicht machen. Ich habe immer viel gelebt und es mir gut gehen lassen. Das ist wichtig und das will ich auch jetzt nicht aufgeben.”


“I am actually a certified baker and took over the bakery of my father. But at a certain point of time I couldn’t go on because of allergies. After that I have worked a long in fitness studios. It is a very physical and back-breaking job. After I turned 50 I just couldn’t do it anymore physically. I should have focused more on education. And now I am working here at the Viktualienmarkt and we sell freshly pressed juices. I really like this job: it is fun and you meet a lot of people. If it weren’t fun I would not do it. I love my life and I have always lived a good life. That is so important and I will not give it up.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s