UNO Flüchtlingshilfe

UNO Flüchlingshilfe.jpg

“Ich denke, Empathie ist etwas sehr wichtiges im Leben und gerade in diesen Zeiten ist sie wichtiger denn je. Wir steuern gerade auf eine der größten humanitären Katastrophen zu, die es seit dem zweiten Weltkrieg gab. Da möchte ich meinen Teil dazu tun, dass den Leuten geholfen wird. Ich kann aber nicht nach Afrika oder so gehen und so nutze ich meine Semesterferien und sammle Spenden ein für die UNO Flüchtlingshilfe. Jeder Euro geht direkt zu den Menschen in Not. Das ist der Beitrag, den ich leisten kann. Das Thema ist so wichtig.”

“Ich habe einen Job gesucht und ich mag ihn sehr gerne: man lernt Leute kennen und tut was Gutes. Besser geht’s eigentlich nicht. Ich sehe es so: wenn ich hier jemanden dazu bringe, eine Spende abzugeben, dann ist das großartig. Aber selbst wenn er nichts gibt, dann hab ich ihn vielleicht wenigstens zum Denken gebracht. Ich hab vielleicht verändert, wie er die Welt sieht und seine Aufmerksamkeit geschärft für das Thema. Das ist für mich dann auch schon ein echter Erfolg.”


“I think empathy is very important in life and especially right now it becomes even more important.  We are steering towards the biggest humanitarian catastrophe since world war II. So I would like to contribute my part to help these people. I can not go to Africa or something similar. This is why I use my semester break and collect donations for the UNO Flüchtlingshilfe. Every EURO goes directly to the people in need. This is my part I can do. And the topic is so important. ”

“I was looking for a job and I really like it: you get to know a lot of people and you are doing something good. It’s not getting any better. I see it like this: if I can get someone to donate something, then this is already fantastic. But even if this person is not donating, I might have made him think. I might have changed the way he sees the world and perhaps I got his awareness about the topic. Well, this would be also a great success for me.”

Save

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s